• Suma w górę: 33645 m

Środa, 10 października 2018 Kategoria Przejażdzki miejskie

Przejażdżki miejskie

Niedziela, 7 października 2018 Kategoria Wycieczki

II Rajd Szlakiem Bożogrobców

W 6cio osobowej grupie udaliśmy się na II Rajd Rowerowy Szlakiem Bożogrobców. Zbiórka na dworcu głównym PKP Rzeszów. Następnie Przewozami Regionalnymi pojechaliśmy do Przeworska. Okazało się że jeden z członków grupy jest przeworszczaninem z urodzenia i to on poprowadził naszą grupę miejsca startu rajdu. Jest to kościół pw. Ducha Świętego o prawach Bazyliki Mniejszej. Był główny kościół zakonu Bożogrobców w prowincji ruskiej.
Po zwiedzeniu kaplicy skrywającej replikę Grobu Pańskiego Ruszyliśmy składem kapliczek z charakterystycznym podwójnym krzyżem. Po przejechaniu około 30 km dojechaliśmy do Ujeznej. Tam ugościły nas panie z Koła Gospodyń Wiejskich pysznym bigosem. Po oficjalnym zakończeniu rajdu nasza 6 osobowa grupa rozpoczęła powrót do Rzeszowa. Jechaliśmy prze Przeworsk, Grzęskę, Świętoniową, Białobrzegi.Tam już poprowadził nasz szlak Green Velo. Po drodze minęliśmy hodowlę Danieli. Po dojechaniu do ronda Jacka Kuronia każdy z nas udał się już w swoją stronę. W sumie przejechaliśmy ponad 80 km.

Sobota, 6 października 2018 Kategoria Wycieczki

Na targi ogrodnictwa w Boguchwale

Na rynku chwila postoju na ewentualnych chętnych. Do uszu dociera obcy język, po chwili rozpoznaję braci Węgrów z Nyiregyhaza, sądząc po ubiorze jakaś drużyna sportowa. Z rynku razem z żoną ruszyliśmy 10 minut po 10tej. Zjazd nad Wisłok, kładką na drugą stronę i obok żwirowni. Kwiatkowskiego, potem Senatorska, do kładki nad Wisłokiem i byliśmy w Boguchwale. Jazda pod wiatr dała się trochę we znaki.
A na targach? Pokazy królików, sprzedaż rękodzieła i nie tylko, wyroby pszczelarskie, swojskie kiełbasy i inne produkty. Sadzonki kwiatów, krzewów i drzew. Zakupiliśmy pęczek czosnku, słoiczek miodu z propolisem i po kawałku ciasta od koła gospodyń wiejskich. Powrót do Rzeszowa przez ul. Cichą i obok ujęcia wody MPWiK w Zwięczycy. Tam obok płotu na skarpie są nowe schody, o wiele łatwiej jest teraz wspiąć się do góry. Zahaczyliśmy jeszcze o Owocowy Sad Miejski, jakieś prace obok się chyba zaczęły bo teren wyplantowany. Czyżby ZZM powiększał sad?

Piątek, 5 października 2018 Kategoria Przejażdzki miejskie

KOnferencja "Zielone szlaki Greenways"